WIADOMOŚCI

McLaren MP4-30 przeszedł już testy zderzeniowe FIA
McLaren MP4-30 przeszedł już testy zderzeniowe FIA
Zespół McLarena w tym roku jako pierwszy poinformował o tym, że jego nowa konstrukcja na sezon 2015 przeszła już obowiązkowe testy zderzeniowe FIA.
baner_rbr_v3.jpg
Zespół, który od przyszłego sezonu będzie ponownie korzystał z jednostek napędowych Hondy, zaledwie wczoraj potwierdził skład swoich kierowców na przyszły rok, dzisiaj podając oficjalnie, że MP4-30 zaliczył obowiązkowe testy zderzeniowe.

W minionym roku FIA zmieniła przepisy dotyczące homologacji konstrukcji F1, które teraz muszą zaliczyć wszystkie testy zderzeniowe przed pojawieniem się na pierwszych zimowych testach, które rozpoczynają się 1 lutego.

Wcześniej zespoły mogły brać udział w testach bez homologacji konstrukcji, która była wymagana dopiero na rozpoczęcie sezonu.

Zespół nie potwierdził jeszcze daty prezentacji nowego modelu.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

19 KOMENTARZY
avatar
RyżyWuj

13.12.2014 00:04

0

McLaren ma chyba najdziwniejszą nazwę bolidu w stawce. Ilekroć widzę te Maschinenpistol Vier, to mam wrażenie, że to Heckler & Koch coś testowali...


avatar
damina3

13.12.2014 09:35

0

Zespół, który od przyszłego sezonu będzie ponownie korzystał z jednostek napędowych Hondy Jak to ponownie? Coś przeoczyłem?


avatar
scigacz00

13.12.2014 09:43

0

@2 Widać dużo przeoczyłeś, McLaren Honda, Alain Prost, Ayrton Senna i lata 70,80 ;)


avatar
Jacko

13.12.2014 09:55

0

@3. scigacz00 Raczej lata 80/90. Wbrew pozorom współpraca z Hondą była bardzo krótka i trwała tylko 5 sezonów, ale zdobyli wtedy 4 razy pod rząd mistrzostwo zespołowo i indywidualnie. Trzecim kierowcą z tego okresu był Gerhard Berger.


avatar
bartexar

13.12.2014 11:00

0

@2. Warto trochę poczytać o starych dziejach F1, niesamowite historie.


avatar
PanKonrad

13.12.2014 11:02

0

Nie czepiajcie się @damina3, w końcu każdy miał kiedyś 12 lat :)


avatar
MakGregor

13.12.2014 11:34

0

Ciekawe w jakich będzie barwach? Może wrócą do tych z lat 90-marzenie Czerwone wstawki na bolidzie są znacznie szybsze :)


avatar
Kojo

13.12.2014 11:57

0

Może. kolega z postu nr 2 ostatni wyścig oglądał na początku lat 80tych i dopiero teraz się obudził po długim śnie, albo wytrzeźwiał po wyjątkowo długim kacu i mógł przegać kilka sezonów :-)!


avatar
meamea

13.12.2014 12:20

0

mam pytanie bo nie znam przepisu czy po takiej homologacji jak się okaże na testach w lutym iż mają podwozie do bani mogą je jeszcze zmienić? bo chyba w ostatnich latach jak homologacja była to już nie można było zmieniać zbyt dużo w podwoziu


avatar
EryQ

13.12.2014 14:57

0

@9 można zmienić całkiem na nowe byle zgodne z przepisami. Oczywiście musi przejść testy zderzeniowe by dostać homologacje. To nie silnik czy inne części mechaniczne.


avatar
6q47

13.12.2014 15:27

0

6. PanKonrad Trzeba się czepiać... i nawet ironia nie jest w stanie przeciwstawić się atakom na jego Osobę. @damina3 Musisz dokopać się do wielu newsów z tamtej epoki. Niekoniecznie w necie. W tamtym okresie pojawiało się wiele tytulów prasowych z wiadomościami i relacjami z wyścigów F1 - czasami krótkimi, czasami dłuższymi - zależnie od czasopisma i "możliwości" autora tekstu/relacji. Tak wyglada prawdziwe życie fana F1... :) Pozdr.


avatar
6q47

13.12.2014 15:44

0

W czasach Senny, o czym kiedyś pisałem wrzucając cytat o stosowanych zmianach w tamtym silniku, Honda niemal przez 24h analizowała uwagi i dokonywała zmian oczekując pochwały ze strony A.S-a i zespołu. Tamten silnik nie dysponował wlaściwym momentem obrotowym w chwilach, kiedy oczekiwali tego kierowcy - nie wciskał w fotel w określonych zakresach obrotów. Dochodziło tez do pomyłek podczas tankowania bolidu - z "niejasnych" powodów brakowało paliwa porzebnego do ukończenia wyscigu. No ale to nie jest ważne w obecnej chwili...


avatar
KowalAMG

13.12.2014 16:04

0

Jezeli Honda skonstruuje dobra jednostke maja szanse powalczyc z Mercem i bardzo na nich licze w dodatku w skladzie maja dwoch mistrzow moga sporo namieszac wszystko zalezy od pakietu AREO Mclarena :)


avatar
PanPikuś

13.12.2014 16:20

0

W tym roku Mercedes nie wygrał samym silnikiem, bo zarówno McLaren jak i ForceIndia było w środku stawki, ani też nie wygrali aerodynamiką, bo to dalej jest królestwo RedBulla. Oni mieli genialną przyczepność MECHANICZNĄ i oczywiście perfekcyjnie zgrany bolid. Stąd ich przewaga. Nie samym silnikiem i aero żyje F1 o czym część już chyba zapomniała


avatar
KowalAMG

13.12.2014 16:49

0

Zapewne masz racje ale skądś ta przyczepność mechaniczna musi sie brac tak ;) Rbr stosuje niby jakies sprezynki ktore wspomagaja ich docisk co widac jak pozno sa wstanie hamowac i jak szybko przechodza przez zakret i z niego wychodza , bajecznie im ten bolid jezdzi po lukach :)


avatar
Teoster

13.12.2014 21:59

0

Panowie kto z Was pamięta obietnicę Rona Dennisa, który w 2008r obiecał Hamiltonowi McLarena F1 w wersji LeMans za zdobycie dwóch tytułów w Formule1??? ciekawe czy dotrzyma słowa:)


avatar
Duke_

14.12.2014 00:19

0

Ale chyba chodzi o dwa tytuły z McLarenem


avatar
brain87pl

14.12.2014 10:24

0

@16. Teoster @17. Duke_ Nie pamiętam tej obietnicy, ale pewnie chodziło o wygrane z McLarenem. Mogliby jednak olać fakt że drugi tytuł zdobył w Mercedesie i spełnić swoją obietnicę robiąc z tego wyjątkową - choć kosztowną - akcje marketingową. Pokazaliby całemu świata że McLaren nie zapomina o swoich kierowcach. Inna sprawa czy Mercedes zgodziłby się, aby ich kierowca uczestniczył w takiej akcji.


avatar
nadya

14.12.2014 12:35

0

Licze na to, że McLaren-Honda da radę powalczyć w ścisłej czołówce w 2015. Tak samo jestem ciekawa pojedynku Button-Alonso :)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu